Nelleke Vogel,
tekstschrijver en communicatie-

professional

Mijn woorden, jouw verhaal

Dat staat hier niet voor niets. Een leven lang tussen letters en woorden en vooral in de verhalen van andere mensen. Schrijven is een aangeboren passie en vertegenwoordigt in mijn geval een lange carriere, van freelance journalist tot hoofdredacteur. Ik houd ook heel erg van beeld. Het mooiste is de combinatie, wanneer taal en beeld samenkomen in een ijzersterke combinatie. Ik ben niet voor niets een hartstochtelijk bladenmaker. Maar communicatie trek ik erg ver door. Want ook je huisstijl is communicatie, je kleding. je interieur: alles vertelt een boodschap. En als alles bij elkaar klopt, dan is het perfect. Daar word ik blij van.

‘Storytelling is 80% journalistiek, en 20% content marketing

Tekstschrijven

Schrijven is mijn passie, al van kleins af aan, toen ik hele boeken schreef, en vervolgens vernietigde, want stel je voor dat mijn broer ze vond… Hij heeft er later zelf nog verschillende geschreven overigens. Al tijdens mijn studie geschiedenis (mijn tweede grote liefde!) was ik freelance redacteur, daarna fulltime tekstschrijver, redacteur en hoofdredacteur. Ik heb ook mappen vol gedichtenfröbels, en heel veel eerste pagina’s van vele boeken (tijdgebrek!), veel mooie verhalen, voorwoorden, columns, advertentieboodschappen, websiteteksten, hele magazines heb ik vol geschreven.

Communicatie

Maar creativiteit gaat overal overheen. Naast het schrijven kwam ik terecht in de marketing-/communicatie. Ik was bedenker van vele mooie retailconcepten, compleet met uitstraling, tone of voice en de praktische uitwerking in shop in shops, showrooms etc. Ik heb een nieuwe strategie opgezet voor een keten van bouwmaterialen, Mijn Thuis, die naast de vakman ook de particuliere consument ten dienste wilde zijn, ontwierp hiervoor showrooms, keukens en interieur en zette de hele promotie (website, sociale media etc.) op. Ik heb private labels bedacht, zoals het duurzame keukenlabel Kitchzen waarvoor ik een Marketing Award ontving voor beste introductie. Ik creëerde sfeerconcepten om de klant te onthalen in een omgeving die inspireert, zoals Enjoy! en praktische labels voor de marketing van concepten zoals Keukenspecialist.nl (ontdek jouw stijl bij ons) en Mijn BAd (de magie van water), compleet met het opzetten en maken van alle brochures, magazines, kranten, mailings, website, sociale media, beursdeelnames, advertenties en het opzetten van complete communities met klanten, ondernemers en leveranciers. Waardoor deze winkels het aanzienlijk beter deden dan de rest van de markt.

Vakvrouw

Mijn kracht? Ik vind de kern van alles, of het nu is in een persoon, in de marktvraag, in de trends. Het mooiste was wanneer ik op interview was geweest en een verhaal maakte en de reactie kreeg: ‘Je wist precies wat ik bedoelde, en ik heb niet eens zoveel gezegd…’. Een vakvrouw met passie word ik genoemd, en dat ben ik zeker. Want jouw verhaal, het verhaal van je product, je bedrijf of dienst, het verhaal van de buurvrouw, de oma en de zakenman: het is allemaal even mooi en zo de moeite waard. Of het nu de blijdschap is van een invalide vrouw die ik met mijn tekst aan een zwemmaatje heb geholpen, of een scoop van een CEO die ik heb gepubliceerd; wat woorden los maken is wat schrijven de moeite waard maakt.

De plek die je verdient

Ik fileer je niet, maar ik kan zeker tot de kern komen van wat je wil overbrengen. Ik help je de woorden te vinden, de juiste uitstraling te vinden, je bedrijf te profileren in jouw markt. Ik geef je de plek die je verdient.

Diensten

Wat ik voor je kan doen

Ik schrijf

Dat lijkt me logisch, als tekstschrijver. Ik kan alle teksten voor je schrijven, van redactioneel tot commercieel, voor print en online. Altijd sterk, creatief, naar de kern, en als je wilt met leuke twist.

Ik denk mee

Als het gaat om wat je wilt uitstralen. Met je merk of product, je tone of voice, de kleuren die je gebruikt en de kanalen die je benut om je boodschap uit te brengen. Samen kom je tenslotte verder!

Ik communiceer

Niet alleen met jou. Helder, duidelijk en altijd bereikbaar. Maar ook voor jou met je (potentiële) klant. Als je wilt houd ik je website bij en je sociale media en ga ik voor jou de binding aan met je doelgroep.

Hoe werk ik?

Heel simpel…

Zodra ik van jou hoor, plannen we een afspraak en kom ik bij je langs. Helemaal vrijblijvend, no strings attached, om te kijken of ik je ergens mee kan helpen.

Omdat ik in mijn baan vol goede moed een veelbelovend gesprek in ging, en vaak enthousiast werd tot ik het prijskaartje hoorde dat er aan hing, ga ik ervan uit dat jij het ook fijn vindt een beetje te weten waar je aan toe bent. Daarom vind je op deze site een indicatie van mijn tarieven. Maar wanneer je met mij in zee gaat krijg  je altijd van tevoren een duidelijke offerte, geen verrassingen dus. Maar los daarvan: wanneer ik iets voor je mag doen, dan ga ik tot het gaatje, want één ding is het allerbelangrijkste voor mij: een tevreden en blije klant! Jij dus…

Wil je een afspraak maken?